De voedings- en watersector hebben behoefte aan goed opgeleide wendbare vakmensen. Vakmensen die zich blijven ontwikkelen en duurzaam inzetbaar zijn. Maar hoe worden deze vakmensen eigenlijk gevormd? Hoe ontstaan (nieuwe) leeromgevingen en hoe kunnen deze met elkaar in verbinding staan? Hoe kunnen we aansluiten bij de behoeften van zowel het werkveld als het onderwijs en de bredere maatschappelijke opgaven?
Zouden we niet veel meer baat hebben bij een samenhangend netwerk, waar scholen en bedrijven samen vorm geven aan leren & werken? Waar je van en aan elkaar kunt leren. Gezamenlijke verantwoordelijkheid nemen voor het opleiden van toekomstige en zittende vakmensen.
Het CIV Water, partner van WVLO, faciliteert de ontwikkeling van wendbare vakmensen die klaarstaan om in te spelen op de snel veranderende eisen van de watersector. In samenwerking met het bedrijfsleven en onderwijs wordt gewerkt aan het hybride lerend systeem. Dr. Ilya Zitter, lector beroepsonderwijs, Erica Aalsma, strategisch ontwerper van leeromgevingen en Peet Ferwerda, adviseur en ontwerper/begeleider van leer- en ontwikkelprocessen, hebben recent onderzoek gedaan naar het ontwerp en de toepassing hiervan. Het onderzoek richt zich op de theorie van het hybride lerend systeem en de toepassing ervan in het ontwikkelen van wendbare vakmensen.
Op 9 december presenteert Ilya Zitter in samenwerking met Katapult dit onderzoek tijdens een webinar. Het vindt plaats van 12:00 tot 13:00 uur. Wil je erbij zijn? Via deze link krijg je toegang!
20 december, 2024
Het gaat goed met de Leiderschapstraining: leidinggeven aan wendbaar vakmanschap in lerende organisaties. Afgelopen jaar zijn maar liefst 24 deelnemers […]
6 december, 2024
Tijdens de Expeditie Leercultuur demo dag vertelde Arry Verhage, projectleider WVLO, dat Wendbaar vakmanschap niet alleen om techniek gaat, maar […]
5 december, 2024
Hoe blijf je als organisatie productief, innovatief en een aantrekkelijke werkgever? Hiervoor ontwikkelden we met TNO het groeimodel voor lerende […]